Jeden deň v Severnej Kórei

Včera predtým prišla naša skupina vlakom do hlavného mesta Severnej Kórey - Pchjongjangu. Mali sme večeru v reštaurácii, venovali sme sa každodennej rutine a plánom na ďalšie 3-4 dni, a už neskoro v noci sme do hotela priviedli dva autobusy. V tomto príspevku vám poviem, ako môj prvý deň prešiel v Severnej Kórei.

Deň mal začať stávkou o 6:20 hod. My (bývali sme v dvoch v našich izbách) sme sa ráno prebudili o šiestej a najskôr sme sa pripojili k oknám.

Počas 10 minút sa nepodarilo odtrhnúť. Žili sme si buď v sedemnástom alebo v osemnástom poschodí, nepamätám si, a celé mesto bolo v úplnom výhľade. Všetky tieto domy v bohatých pastelových farbách - rovnako ako hračka! Z nášho okna bol dokonca viditeľný pomník Juche Idea. Je pravdepodobné, že zahraniční turisti sú ubytovaní v maximálnej možnej miere, aby mali zo svojej izby krásny výhľad.

Juche je severokórejská ideológia štátu založená na socializme a považovaná za prispôsobenú verziu marxizmu-leninizmu pre potreby vodcov KĽDR. V určitom okamihu začala v meste počuť hudba a ľudia chodili na ranné cvičenia, pretože kolektivizmus a tvrdá práca patria medzi najdôležitejšie cnosti v Severnej Kórei.

Takže sme už boli ohromení a v očakávaní nasledujúceho dňa sme opustili miestnosť, šli do výťahu a šli dolu, pričom sme venovali pozornosť veľkému počtu áut zaparkovaných pri hlavnom vchode do hotela.

Je zakázané opustiť hotel bez sprievodcu, ale môžete ísť pešo pozdĺž námestia pri vchode.

Polovica áut z nejakého dôvodu nemala štátne čísla. Zastávajú krásu a doplnky?

Raňajky boli od 7 hodín do 7:30. Podľa plánu by už o 7:40 mal byť každý v autobuse. Pri pohľade do budúcnosti musím povedať, že všetky 4 dni prešli týmto spôsobom: skoro ráno sme opustili hotel a vrátili sa až večer, keď už bolo tma.

Jedlo je veľmi jednoduché, rovnako ako v sovietskej jedálni, iba s orientálnym charakterom a, samozrejme, kimchi.

Hotel má komunikačný kútik, prostredníctvom ktorého môžete komunikovať s okolitým svetom: môžete zavolať svojej rodine telefonicky, poslať faxom alebo novinkami e-mailom. Cena pôžitku bude stáť 2 eurá za 100 kb, 5,5 eura za minútu rozhovoru so Spojenými štátmi, 2,5 eura za minútu telefonického rozhovoru s ostatnými krajinami a 18 dolárov za odoslanie jednej stránky faxom.

V hoteli sú obchody, kde som kúpil pohľadnice. Odoslanie pohľadnice do Spojených štátov bude opäť stáť trochu viac.
Hneď prvý deň nás zobrali 160 kilometrov z Pchjongjangu na medzinárodnú výstavu priateľstva. Jedná sa o muzeálny komplex, ktorý sa nachádza na vrchu Myohansan. V halách múzea sú zbierky darov od dynastie Kimovej od zahraničných delegácií vrátane lietadla, ktoré Kim Il Sung daroval Stalinovi.

Na ceste oknami autobusu ste videli Pyongyang.

Môžete strieľať takmer všetko. Pokojne som sedel na prednom sedadle a strieľal som s rôznymi šošovkami vrátane teleobjektívu.
Sprievodcovia vás žiadajú, aby ste nezvolávali tri veci: armádu, zátarasy z / do mesta, ako aj „tvrdo pracujúcich ľudí“. Tretí je však nejasný pojem.

Jedna z zakázaných fotografií:

Opúšťame Pchjongjang o 8:25. Na cestách mimo hlavného mesta nie sú prakticky žiadne autá: niekde bude prechádzať starý Volha, niekde UAZ. Tu a tam sú pracovníci, ktorí opravujú povrch vozovky (bez použitia vybavenia), alebo iba ľudia z dedín, ktorí na cestu nalievajú trávu. Samotné cesty sú v poľutovaniahodnom stave, ale po ceste je všetko čisté a všade čisté.

Po príchode do múzea sme boli informovaní, že streľba v areáli je prísne zakázaná. Navyše celá skupina musela zapnúť telefóny a fotoaparáty. Tu som bol v bezpečí, vytiahol som pamäťovú kartu a vložil som ju do peňaženky, ale počas hľadania sa našiel a musel som ju zasunúť. Už na chvíľu som sa rozlúčil so všetkými urobenými fotografiami. Po návšteve múzea sa nám však všetko vrátilo a vyšlo najavo, že nikto sa ani na sekundu nezaujíma o naše veci. Všeobecne platí, že tvár neopodstatnené paranoia turistov, ktorí prišli do Severnej Kórey. Mimochodom, každý deň som ukladal fotografie na prenosný počítač do 2 rôznych častí disku.

Krásne miesta.

Múzeum podľa Severokórejčanov predstavuje viac ako 200 000 exponátov. Vo všeobecnosti je udeľovanie darov od oficiálnych delegácií štandardným postupom diplomatického protokolu, ale slúži sa obyvateľom Severnej Kórey ako osobitný rešpekt voči vodcom národa z celého sveta.

Naši sprievodcovia zanechávajú spätnú väzbu na návštevu komplexu múzea. Pre nich je to vždy špeciálna udalosť. Okolo jedného popoludní opúšťame múzeum.

V blízkosti Medzinárodnej výstavy priateľstva je jediný budhistický chrám v Severnej Kórei.

Monk.

V 13:45 opúšťame chrám a ideme na obed do mesta Myohyansan. Vodič sa nezapne.

Cesty sú staré a rozbité, niekedy úplne bez asfaltu.

Jedlo v reštaurácii bolo pripravené, stoly boli pripravené. Pri vchode je obrázok vodcov: Kim Il Sung a Kim Jong Il.

Na obed dali iba 30-40 minút. O 14:45 už opustil reštauráciu.

Sprievodcovia požiadali, aby neodstránili miestnych „ťažko pracujúcich“ obyvateľov.

Ahead bola 3-hodinová cesta späť do Pchjongjangu, kde sme mali podľa plánu navštíviť koncert detí na strednej škole a ísť na miesto, kde sa údajne narodil večný prezident KĽDR Kim Il Sung.

Sprievodca bez prestávky hovoril o živote a živote ľudí v Kórei.

Severokórejský roľník. Traktory sú veľmi zriedkavé, vo väčšine prípadov sa pestovanie plodín vykonáva manuálne.

Vrátili sme sa do Pchjongjangu.

Žena len sedí na trávniku a manuálne vyrovnáva trávu.

O 17:30 sme prišli do dediny Mangyeongde neďaleko mesta Pyongyang, v ktorom sa narodil Kim Il Sung a strávil prvých 8 rokov svojho života.

Mangyeongde je pútnické miesto a bohoslužby.

Dom-múzeum Kim Il Sung.

Pyongyang má úžasné množstvo nečakaných detailov. Napríklad solárne panely na balkónoch domov.